sâmbătă, 18 iulie 2009

Vaccinul de 4 luni - partea a II-a

IMG_0142

Am observat ca e foarte importanta si atitudinea medicului fata de copil. Dr. Ancar (poate si pentru ca este femeie si mamica la rindul ei) i-a vorbit "pe limba lui" si s-au inteles de minune. El de principiu e bine dispus si ride, iar daca il mai si baga cineva in seama si ii vorbeste, e in culmea fericirii. Poate si asta a fost un motiv pentru care nu a plins la intepatura. Doar i-a disparut zimbetul de pe buze, insa nu a  plins. Prin contrast, la 2 luni a tras un urlet... atunci insa am fost la un alt doctor. Foarte bun si competent dar totul s-a intimplat pe repede inainte... n-am fost de loc incintati de experienta. 

bird-flu-vaccine_org(1)

De ce ar putea cineva prefera Infanrixul fata de Pentaxim? 
  1. se pare ca este "mai curat" ceea ce in mod practic in viata copilului si a parintilor se traduce prin risc mai mic de reactii adverse. La noi deocamdata nu a fost cazul, insa este un aspect care merita luat in seama. 
  2. acul este mai subtire si pachetul contine doua ace. La ce bun? Pai cu unul tragi serul din fiola si faci amestecul, iar cu al doilea iti intepi copilul. Altfel, la Pentaxim, iti intepi copilul cu acul pe care l-ai bagat deja in fiola, ceea ce presupune, teoretic un risc in plus. Stiu, poate suna paranoic, dar sint absolut convins ca exista parinti paranoici cind vine vorba de riscul de expunere la... habar n-am la ce. 

Un motiv pentru care nu ai vrea sa alegi Infanrixul este pretul mai mare. 

Acum, o problema mai mare mi se pare alegerea in sine daca iti vaccinezi copilul sau nu. Stii ca bagi in el otrava dar pe de alta parte de 250-300 de ani incoace, de la Koch si Pasteur, oamenii n-au mai murit pe capete pentru ca exista vaccinuri. Iti permiti sa intorci spatele pur si simplu medicinei? 
Probabil ca sint si multi oameni care sint de principiu sa lasi organismul sa lupte singur, principiu care si noua ni se pare foarte sanatos. Cind e vorba de gripa, raceala, sau eu stiu... treburi mai usoare. Nu vrem sa fim niste parinti care sa ne indopam copiii cu medicamente la primul semn ca are ceva. Chiar am discutat aspectul asta cind i-am dat Panadol lui Adan, preventiv. Nu cred ca am procedat bine ca i-am dat, dar probabil ca discutii pe tema asta se vor purta cit vor fi medicamente si copii pe pamint. 

Pe de alta parte nu vad in ce masura poti lasa organismul sa lupte singur impotriva hepatitei B, de exemplu. Probabil ca organismul copilului reactioneaza la tot ce bagi in el prin acul ala, insa daca asta inseamna ca il feresc de boli grave, atunci aleg oricind sa il vaccinez. Daca se pune problema ca aleg intre doua rele, aleg raul mai mic. 

Pina la urma cred ca cel mai sanatos este sa te documentezi cit poti de mult despre ce faci sau nu faci si orice ai alege sa o faci din convigere proprie si in cunostinta de cauza. 


Asta nu e obligatoriu, sau nu e in schema de vaccinare si se administreaza oral, in doua reprize. Pina in 5 luni prima, cu rapel la vaccinarea de 6 luni. Inca nu ne-am hotarit daca il facem sau nu. 

3 comentarii:

  1. hello,
    emi, am citit ce-ai scris despre rotarix, ca nu sunteti hotarati sa i-l faceti sau nu...stiu ca sfaturile nu se dau decat la cerere, totusi imi permit sa "impartasesc" din experienta noastra;
    rotarixul asta are virus uman viu...stiu, suna a film de groaza, dar nu iti poti inchipui cat de recunoscatoare ii sunt acestui vaccin. nu tu probleme de digestie, nimic, de niciun fel(si slava domnului, ca pana la 15 luni, cat "avem" acum, le-am incercat pe toate: iaurt de varii feluri, fructe mai de toate, usturoi, inghetata, etc, etc, singure sau in combinatiile cele mai neasteptate).
    administrarea este relativ dificila, in sensul ca are o gramada de "must-uri"(spalat pe maini cu rigurozitate timp de 7 zile dupa administrare ..asta pentru ca virusul se elimina prin scaunul copilului).nu am indoiala ca asta n-ar fi o regula de igina elementara, dar prospectul ala iti sadeste in minte samanta paranoiei:))
    da, se face cu rapel; problema ar fi ca nu se poate depasi o anumita varsta de administrare(orala)..si, sper sa ma insel, "sunteti" cam marisori pentru prima faza a vaccinului...
    acum, ca tot l-am laudat, o sa spun si de multii copii de care am auzit cu probleme grave de deshidratare & co, iar convingerea mea este ca lipsa vaccinului nu e straina de chestiile astea..
    conchid cerandu-mi scuze ca mi-am permis sa-mi dau cu parerea si urandu-va "succesuri" in ...cariera de parinti:)

    RăspundețiȘtergere
  2. cred ca o sa il facem si noi.
    doctora ne-a spus ca sintem inca in grafic. trebuie sa fie cel putin 4 saptamini intre prima si a doua doza. a doua se face odata cu vaccinul de 6 luni, deci prima se face maxim la 5 luni.
    multumesc pentru comentariu si sfaturi. sint binevenite. pentru asta am lasat deschise comentariile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Seara buna,
    Am citit comentariile "anonimei" de mai sus si sunt de acord ca beneficiile sunt mari avand in vedere ca am o nepoata care a ajuns pe brate la spital in urma infectiei cu rotavirus. Pe de alta parte eu i-am facut rotarixul copilului meu si la o saptamana dupa rapel au inceput problemele. Diare, fara febra, fara varsaturi doar scaune foarte moi si cu mucus. Am trecut de asta relativ usor (lapte fara lactoza) si ceva hidrasec dar 3 saptamani mai tarziu am repetetat figura. La analize de fiecare data totul iesea ok si la o saptamana jumate de la inceputul problemelor s-a descoperit coprocitograma pozitiva la leucocite: infectie. Deci antibiotic. Cand copilul a facut un an iar enterocolita iar probleme cu mancarea (regim) si nu vrut sa ia vreun medicament indifierent de forma in care i le dadeam. Acum la un an si 5 luni ne luptam de o luna si jumatate cu probleme de digestie (iar avem scaune moi si dese)iar analizele ies bine!!! Suntem pe regim de mai bine de o luna incluisv lapte fara lactoza si dupa 2 tratamente din care unul cu bispetol am ajuns la homeopat sa incercam si varianta asta. De ce toata povestea?? Ptr ca am impresia (poate ma insel) ca vaccinul rotarix a creat o sensibiliate si de aia ne tot luptam cu o diaree cronica. Desi analizele ies bine.. noi nu suntem! Recunosc ca imi pare rau ca i-am facut rotarixul desi stiam ce a patit nepoata mea dar decat sa ne chinuim cine stie cat timp cu regim si analize si doctori peste doctori, cred ca preferam sa faca odata gasterecoloita si sa scapam(totusi stam in Bucuresti si avem spital pentru copii la 5 min de noi deci nu se pune problema ca nu ajungem la doctor in timp util). Este foarte greu pentru un copil de nici un an si jumatate sa stea atat timp doar pe anumite mancaruri (adika sunt vreo 3 sau 4) cand este varsta la care trebuie sa manance de toate ca sa-si ia toate cele necesare dezvoltarii armonioase!
    Decizia va apartine!
    Multa sanatate!
    Alina P.

    RăspundețiȘtergere