sâmbătă, 18 iulie 2009

Vaccinul de 4 luni - partea I

vaccine

Saptamina asta am facut vaccinul de 4 luni. 
Dupa schema romana de vaccinare trebuie sa iti intepi copilul imediat dupa nastere (lucru care se intimpla in maternitate fara ca macar tu sa stii sau sa te intrebe cineva ceva. Ceea ce nu e neaparat rau.), apoi la 2 luni, la 4 luni, la 6 luni, la un an si dupa asta nu mai stiu. 

Noi am ales sa cumparam vaccinul (si la 2 luni am facut la fel) in detrimentul celui de la stat care se face gratuit prin medicul de familie. Cele de la stat presupun mai multe intepaturi, si parte din stubstante se administreaza oral, ceea ce duce, cred,  si la o eficienta mai scazuta. Cele pe care le poti cumpara din farmacii se fac printr-o singura intepatura si toti medicii si forumurile tipa in gura mare ca sint mult mai bune. Faptul ca iti chinui copilul o singura data mi se pare la virsta asta un factor important. 

Cel mai recomandat vaccin de pe piata este Infanrix, produs de GSK. Asta daca il gasesti atunci cind ai nevoie de el. Pentru ca noi nu l-am gasit. La 2 luni i-am facut Infanrix Hexa iar acum trebuia sa luam Infanrix ipv+hib. Pe la toate farmaciile pe unde am sunat mi s-a spus acelasi lucru: "Lipseste de pe piata momentan." Unii au zis chiar ca nu se mai importa, sau ca vara de 3 ani de zile vaccinul asta dispare de pe piata. Bineinteles ca exista insa un inlocuitor pe care ti-l recomanda cu caldura toata lumea: We proudly present "PENTAXIM"!!! 
Asta practic e acelasi vaccin facut de Sanofi Pasteur. Probabil ca jocurile de piata sint facute acolo sus si la un moment dat dispare unul de pe piata ca sa traiasca si celalalt. Probabil.  

Asa ca daca vreti sa faceti neaparat un vaccin de la un anume producator, cumparati-l cind il gasiti, indiferent de virsta copilului si pastrati-l la rece. Obligatoriu la rece. 

In conditiile astea, "am ales" Pentaximul. Cel mai ieftin l-am gasit la HelpNet, 166 de lei, si l-am cumparat in drum spre spital (2CF din Piata Montreal). Dupa ce am epuizat lista de intrebari pe care o pregatisem pentru medic (dna dr. Ancar) a urmat si momentul intepaturii. Ne temeam ca o sa urle de durere insa ne-a surprins si de data asta. Cind l-a intepat doar i-a disparut zimbetul larg de pe fata si s-a incruntat putin, dar n-a zis nici "pisss" (cu diacritice). Mult mai nervos si agitat a fost imediat dupa cind i-a tinut compresa aia cu spirt sau cu ce o fi fost pe locul intepaturii. Si atunci era nervos ca nu putea sa dea din picioare asa cum ar fi vrut el, si cum face 99% din timpul in care e treaz. Din nefericire, nu am fost inspirat sa ii fac poza exact atunci ca sa am acum ce sa postez, asa ca trebuie sa va multumiti cu aceste minuate poze cu seringi gasite pe net.  vaccin4

Dna. doctor a zis ca astfel de vaccinuri dor, sau ar trebui sa doara si probabil ca el are pragul de rezistenta la durere mai ridicat. Asta ar insemna ca nu seamana cu mine la capitolul asta, ceea ce o sa il ajute mult in viata. 

Acum insa  urma partea cea mai temuta de toti parintii atunci cind vine vorba de vaccin. REACTIA. 
Si asta pentru ca multi copii fac febra, varsa, nu dorm, sint ciriiti (tot cu diacritice), li se umfla piciorul unde au fost intepati, etc... Poate sa fie destul de nasol in unele cazuri. La noi insa n-a fost. Fiind seara, si temindu-ne ca ar putea face febra peste noapte, cind am ajuns acasa i-am dat preventiv o doza de Panadol Baby (3,5 ml). I-am luat temperatura si era normala. Oricum, febra la copii inseamna cind are peste 38 - 38,5. 

As zice ca a fost putin mai morocanos si mai ciriit decit normal insa a adormit repede ca era obosit. Si apoi totul a fost normal. Deci nici urma de efecte adverse. 
Probabil ca nici Panadol nu ar fi trebui sa ii dam din moment ce nu avea nevoie dar in momente d-astea vrei sa fii sigur ca faci tot ce poti  ca sa ii fie bine. Desi uneori facem ce putem ca sa ne fie noua bine, ca nu aveam nici un chef sa ne trezim noaptea in plinsete de copil febril. 

9 comentarii:

  1. frumos ai reflectat exaft situatia reala! bravo! te-ai adaptat f bine la noua situatie

    RăspundețiȘtergere
  2. In curand pe farmacii.biz o sa poti vedea unde gasesti cel mai bun pret pentru cele mai cautate medicamente.

    RăspundețiȘtergere
  3. Puteti gasii aceste vaccine si la online pharma pentru cei care ar fi interesati

    RăspundețiȘtergere
  4. aici , toata schema de vaccinare
    http://www.afladespre.ro/-schema-de-vaccinare-2979.htm

    RăspundețiȘtergere
  5. aici, toata schema de vaccinare
    http://www.afladespre.ro/-schema-de-vaccinare-2979.htm

    RăspundețiȘtergere
  6. bebelusul meu are 4 luni si nu prea isi tine capul bn.vreu sa stiu daca vaccinul de la 4 luni are un rol in intarirea oaselor.va multumesc claudita

    RăspundețiȘtergere
  7. @Claudita: in primul rind, cred ca cel mai bine ar fi sa intrebi pediatrul care iti vede copilul despre cum isi tine capul. La fel despre orice problema de sanatate. Sper sa nu iei vreodata hotariri in functie de ce citesti pe net, pe forumuri, si ce mai spune unul si altul. Daca ai orice neliniste, fa ti lista de intrebari si du l la pediatru.
    Din cite stiu eu vaccinul nu are absolut nici o legatura cu intaririea oaselor.
    Dar, ce stiu din experienta copiilor mei este ca daca bebelusul sta pe burta (se joaca, doarme, etc..) isi va dezvolta muschii gitului mult mai rapid si isi va tine capul mai repede decit daca il tii doar pe spate. Stiu ca foarte multa lume zice sa nu l tii pe burta ca se sufoca. Eu nu sint de aceasta parere si copiii mei au dormit pe burta de la citeva saptamini. Inca respira.
    Numai bine.

    RăspundețiȘtergere
  8. obligatoriu vigantol ( vitamina d3 ) si tine copilul la soare macar 10 - 15 minute pe zi pt oase. lasa-l sa se joace sa se intoarca pe burta bineinteles supravegheat daca nu tine capul bine , pune obiecte nici in mana , masaj dupa baita , exercitii cu manutele si piciorusele. astea sunt doar cateva sfaturi, medicul este cel mai in masura sa iti spuna ce sa faci. o zi buna.

    RăspundețiȘtergere
  9. Puteti gasi aceste vaccinui si in farmacia sanafarm

    RăspundețiȘtergere